Seurakunnan toimintaan voi osallistua monin tavoin

Osallistuminen seurakunnan toimintaan voi merkitä sitä, että kuuluu kirkkoon, vaikka ei niin usein kävisi paikalla seurakunnan tiloissa ja tapahtumissa. Osallistumista on olla mukana monessa ja käydä usein kirkossa.

Osallistumista seurakunnan toimintaan on se, että lapsi kastetaan, aviopari vihitään kirkollisin menoin, nuori käy rippikoulun ja konfirmoidaan ja vainaja siunataan haudan lepoon. Kauneimmat joululaulut merkitsee valtavalle joukolle seurakunnan toimintaan osallistumista vuosittain. Seurakunnan jäsenyys tulee todeksi messussa, yhdessä virsiä laulaessa ja ehtoollispöytään polvistuttaessa.

Osallistumista voi olla se, että tahtoo olla mukana päätöksenteossa ja luottamushenkilönä päättämässä kotiseurakunnan asioista.

Osallistumista on pudottaa kolikko Yhteisvastuukeräyslippaaseen tai olla mukana keräämässä YV-liivit päällä. Osallistuminen voi merkitä kahvilavuoroja Kulmakivessä tai käsitöiden tekemistä myyjäisiin tai se voi olla toimintaa lähimmäispalvelussa. Osallistumista on rukoilla seurakunnan nimikkolähettien puolesta.

Seurakuntaan mahtuu osallistumaan omana itsenään vähän tai paljon. Nokian seurakunta on jäsentensä seurakunta.

Onko sinulla kehittämisidea? Haluaisitko jättää seurakunnalle aloitteen?

Voit kertoa ideoistasi ja jättää aloitteen esim. sähköpostilla työaloista vastaaville, yhteystiedot. Työalavastaavat vievät aloiteet omille tukitiimeilleen.