Opiskelemaan lähteviä siunataan koulutielle eripuolilla Suomea

Seurakunnat järjestävät opiskelemaan lähtevien siunaustilaisuuksia jälleen elokuussa. Usein samassa tilaisuudessa on mukana samaan kouluun ja samalle luokalle meneviä lapsia. Siunaaminen on koko perheelle valmistautumista uuteen elämäntilanteeseen, varsinkin ensimmäisen lapsen aloittaessa koulun.

Nokialla opiskelemaan lähtevät siunataan ti 6.8.2019 klo 18, jonka jälkeen on kirkkokahvit ja mehut Maatialan pappilassa.

Siunaustilaisuuksiin ovat tervetulleita koululaisten ja heidän perheidensä lisäksi kummit ja muut lapselle läheiset ihmiset. Myös opettajia ja heidän läheisiään kutsutaan mukaan.

”Kummi on lapsen tärkeä aikuinen, joten on luontevaa kutsua kummit mukaan kasvun polun etapeille. Koulutielle siunaaminen on yksi niistä”, kirkkohallituksen kouluyhteistyön asiantuntija Tuula Vinko sanoo.

2019-08-05 09:22:00.0