Viransijaiseksi tullut pappi, Markku Mustajärvi, esittäytyy

1) Kuka olet ja mistä tulet, mm. aiemmat työpaikat?

– Olen kotoisin Tanpereelta (siä o Ilves, Popeda ja mustamakkara, nii ja kohta ratikka). Olen ollut reilun kahdeksan vuoden ajan luterilaisen kirkon pappina. Sinä aikana olen ollut monen seurakunnan palveluksessa, mutta ennen Nokialle tuloa olin viimeksi työssä Kangasalla vastaavissa tehtävissä.

2) Miten tulit tulleeksi Nokialle?

– Ööö... no, omalla autolla kyl tulin (se o 2009 vuoden Peukeutti, hyvin on toiminu, on hiano auto sisältä ja päältä).

3) Mitä odotat tältä Nokian sijaisuudelta?

– Odotan ja toivon Jumalan johdatusta, iloista ja reipasta evankeliumin todeksi elämistä. Odotan, että seurakunta vahvistuu ja kasvaa uskon kuuliaisuudessa Jumalan Sanalle.

4) Onko aikuistyö sinulle entuudestaan tuttua?

– Juu on kyllä, viimeksi Kangasalla olin aikuistyön monipuolisissa toiminnoissa mukana.

5) Miten pandemia on vaikuttanut papin työhön ja ajatuksiisi maailman menosta?

– Pandemian vaikutukset ovat lisänneet kotona kökkimistä; digikolmiloikkaa/10-ottelua on kyllä tullut harjoiteltua (lue: kaikemmaaailman sovellukset on rämmitty läpi...). Ja onhan sitä ehtinyt jonkusen kerran ajatella, että tämä maailman meno on (taas) mennyt ihan kummalliseksi.

6) Mitä muuta haluat sanoa?

– On hieno tulla töihin Nokialle, eletään Jumalan lähellä ja opetellaan tuntemaan toisemme.
– Aurinkoista kesää kaikille, tulkaa jutulle, kun nähdään livenä.

Siunauksin, Markku

2020-06-03 09:25:59.0