Virsimerkit

Hoosianna, Enkeli taivaan, Maa on niin kaunis, Jumala loi... Tiedätkö, kuinka monta virsikirjan virttä osaat? Entäpä, ovatko lisävihkon virret jo tulleet tutuiksi? Otetaanko selvää? Suomen Kirkkomusiikkiliiton virsimerkin voi suorittaa kuka tahansa!

Etsi ja laula virsikirjasta virret, jotka osaat ja kirjaa ne ylös. Virsiä voi laulaa ja opetella itsenäisesti esim. osallistumalla seurakunnan virsilaulutilaisuuksiin, kuuntelemalla viikon virsiä Nokian seurakunnan YouTube-kanavalta tai vierailemalla osoitteessa www.virsikirja.fi.

Oiva tilaisuus opetella virsiä ja kerätä omaa virsilistaa ovat Minun lempivirteni -tilaisuudet, joita pidetään Nokian kirkossa 25.2, 24.3 ja 28.4 klo 16.

Lisätietoja saa kanttoreilta sekä nettiosoitteesta www.skml.fi/virsimerkit.

Ilmoittautumisen yhteydessä on hyvä kertoa, mitä merkkiä on tulossa suorittamaan.

Lyhyesti vielä:

• Etsi virsikirjasta ja/tai virsikirjan lisävihkosta osaamasi virret ja kirjaa ne ylös (molempiin on omat merkkinsä)
  • Ota yhteys kanttoriin
  • Tule laulamaan itsellesi virsimerkki
  • Virsiä ei tarvitse osata ulkoa
  • Laulutaitoa ei arvostella, mutta melodia tulisi olla tunnistettavissa
  • Voit tulla laulamaan myös kaverin kanssa

Alla vaadittavat virsimäärät merkkien myöntämiseen (sama sävelmä saa toistua vain kerran).

Virsikirjan lisävihkon virsimerkit (virret 901-979)

Pronssinen
Aikuiset 20 lisävihkovirttä, lapset 10 lisävihkovirttä

Hopeinen