Jouluiset kiitokset Yhteisvastuusta

Sauli Niinistö.

Tätä tervehdystä kirjoittaessani kiitollisuus nostaa mieleeni kaksi lyhyttä ja ytimekästä, vahvasisältöistä raamatunkohtaa, jotka haluan kanssasi jakaa.

Marraskuussa kävimme luovuttamassa tämänvuotisen Yhteisvastuukeräyksen tuoton keräyksen suojelijalle, tasavallan presidentti Sauli Niinistölle. Presidentti pyysi välittämään kiitoksensa kaikille teille, jotka olette omalla panoksellanne, monenlaisissa rooleissa olleet toteuttamassa Yhteisvastuuta.

Sinunkin työsi ansiosta moni nälkäinen Suomessa ja kehitysmaissa saa leivän pöytäänsä. Kiitokset sinulle! Päättynyt Yhteisvastuukeräys muistuttaa meitä tuomiosunnuntain evankeliumin ajatuksista, jossa yhtenä vahvana ajatuksena on Yhteisvastuun ydin, lähimmäisvastuu: ”Sillä minun oli nälkä ja te annoitte minulle syödä.”

Erityisen kiitollinen olen myös siitä, saamme yhdessä tehdä tätä työtä hyvän Jumalan suojeluksessa.

Toivotan sinulle rauhaisaa ja rikasta joulua jouluevankeliumin sanoin:

Jumalan on kunnia korkeuksissa,
maan päällä rauha
ihmisillä, joita hän rakastaa.

Tapio Pajunen, keräysjohtaja

Kuvassa tasavallan presidentti Sauli Niinistö vastaanottaa keräystuoton piispa Seppo Häkkiseltä. Mukana vapaaehtoistyöntekijä Pirjo Luukkonen Puumalan seurakunnasta sekä Ilkka Mattila ja Tapio Pajunen Kirkkopalveluista.

2018-12-20 12:06:00.0