Poikkeustilanne 17.3.

Yhteisen hyvän edistämiseksi ja koronaviruspandemian hidastamiseksi valtioneuvoston määräysten ja piispainkokouksen ohjeiden mukaan Nokian seurakunta on laittanut tauolle viikkotoiminnan ja tapahtumat toistaiseksi. Julkisen messun sijaan toimitetaan Nokian kirkossa videoitava sanajumalanpalvelus joka sunnuntai ja pyhä päivä. Kyläkirkoilla jumalanpalveluksia ei toimiteta.

Kirkolliset toimitukset, sielunhoito ja diakoninen auttamistyö järjestetään, mutta niissä minimoidaan mahdolliset tartuntariskit. Papit eivät osallistu perhejuhliin ja toimituskeskustelut pyritään käymään puhelimitse.

Seurakunnan papisto on puhelimitse tavoitettavissa sielunhoitoa ja keskustelua varten.

Diakonian kotikäynnit vaihdetaan pääsääntöisesti puhelinkeskusteluihin eikä avoimia vastaanottoja pidetä. Diakoniatyöntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse, sähköpostilla tai sosiaalisen median välityksellä.

Seuraamme virallisia ohjeita ja tiedotamme asian kehittymisestä ja mahdollisista muutoksista verkkosivuilla ja sosiaalisessa mediassa Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä sekä Nokian Uutisten ja Tamperelaisen printtilehdissä. Reaaliaikainen tieto ja yhteystietomme löytyy aina
tältä sivustolta.

Katrina-varausjärjestelmän ja Lukkari-verkkosivuston yhteistyö ei toistaiseksi toimi ja sivulla näkyy poistettuja tapahtumia. Niitä ei kuitenkaan järjestetä.

Voimassa myös nämä aiemmin ilmoitetut:

•    Nokian seurakunnan koko viikkotoiminta ja kaikki tapahtumat jäävät toistaiseksi tauolle. Myös Kulmakiven toiminta on tauolla eikä kouluissa vierailla toistaiseksi.
•    Kirkolliset toimitukset, sielunhoito ja diakoninen auttamistyö järjestetään, mutta niissä minimoidaan mahdolliset tartuntariskit.
•    Papit eivät osallistu perhejuhliin ja toimituskeskustelut pyritään käymään puhelimitse.
•    Diakonian kotikäynnit vaihdetaan pääsääntöisesti puhelinkeskusteluihin eikä avoimia vastaanottoja pidetä. Tarvittaessa voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijöihin puhelimitse, sähköpostilla tai sosiaalisen median välityksellä.
•    Valtioneuvoston uuden linjauksen vuoksi kaikki seurakunnan tiloihin varatut tilaisuudet perutaan.
•    Vain kirkkoneuvoston ja -valtuuston kokoukset pidetään. Yleisestä hygieniasta huolehditaan ja kokouksiin osallistutaan vain terveinä.
•    Kaikesta kättelystä pidättäydytään.
•    Muutoksista toiminnassa viestitään sekä Tamperelaisen että Nokian Uutisten printtilehdissä sekä reaaliaikaisesti verkkosivulla nokianseurakunta.fi ja Nokian seurakunnan sosiaalisen median kanavissa Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä.
•    Seurakunnassa toimii kirkkoherran johdolla varautumisryhmä, joka koordinoi varautumista ja viestintää sekä ohjeistaa säännöllisesti muuta työyhteisöä tilanteen etenemisestä.
•    Etätyötä suositellaan työnkuvan niin salliessa ja työyhteisön sisäiset kokoukset karsitaan minimiin ja niissä hyödynnetään sähköisiä työvälineitä.
•    Kirkkoherranvirasto palvelee puhelimitse ja sähköpostilla aukioloaikoina: maanantaisin klo 9–17, tiistaisin klo 9–15, keskiviikkoisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9–13 numerossa 03 280 4111 tai sähköpostitse nokian.kirkkoherranvirasto@evl.fi. Vihkimisiin ja kasteisiin liittyvät materiaalit on noudettavissa kirkkoherranvirastosta puhelimitse sovittuina ajankohtina.
•    Haudanhoitoasiat seurakunnan nettisivuilla olevan tilauslomakkeen kautta tai soittamalla numeroon 050 560 4640.

2020-03-17 10:05:00.0