Uudet koronarajoitukset | Päivitetty 2.12.2021

Huomio:

• Seurakunta odottaa aluehallintoviraston päätöksiä huonontuneessa pandemiatilanteessa.
  • Ohjeet ja rajoitukset saattavat muuttua.
  • Tilaisuuksien aluksi joudumme mahdollisesti kysymään koronapassia.
  • Päivitämme uutisen välittömästi, kun saamme tiedon.

Koronapassi tulee käyttöön Nokian kirkossa 12.12.2021 järjestettävissä Lasten Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudessa klo 15 ja Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudessa klo 18

Koronapassit tarkistetaan niissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa, joihin osallistuu yli sata henkilöä. Nokialla tällaiset tilaisuudet järjestetään su 12.12.2021 Nokian kirkossa klo 15 ja klo 18.
Päätös perustuu Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston 22.11.2021 antamaan määräykseen sisätilojen kohdennetuista kokoontumisrajoituksista 19.12.2021 saakka.
Koronapassin kysyminen on vaihtoehtona voimassa oleville koronarajoituksille. Koronapassi siis mahdollistaa sisäänpääsyn tilaisuuksiin ja tapahtumiin.
Kauneimpiin Joululauluihin Nokian kirkossa 12.12.2021 osallistujilta koronapassi tarkistetaan tilan ovella. Henkilöllisyystodistusta ei kysytä, eikä koronapassia ei tarkisteta alle 16-vuotiaalta. Kauneimpiin Joululauluihin Nokian kirkossa 12.12.2021 osallistuminen edellyttää voimassa olevaa koronapassia. Jos voimassa olevaa koronapassia ei ole, näihin yhteislaulutilaisuuksiin ei voi osallistua.
Saavu paikalle hyvissä ajoin ennen tilaisuuden alkua.

Muut Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet ja muut joulun ajan tapahtumat

Muissa kuin Nokian kirkossa järjestettävissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa noudatetaan sadan henkilön rajaa. Samoin muissa seurakunnan joulun ajan tilaisuuksissa. Tiloihin otetaan sisään korkeintaan sata henkilöä. Varaudu odottamaan sisäänpääsyä tai että tilaisuuteen ei voida ottaa sisälle.

Henkilörajoitukset eivät koske kaikkia tilaisuuksia eikä ulkotilaisuuksia

Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston määräyksen mukaan henkilörajoitukset eivät koske jumalanpalveluksia tai kirkollisia toimituksia eivätkä esimerkiksi konsertteja.

Kaikkiin tilaisuuksiin tulee osallistua vain terveenä

Tilaisuuksiin voi osallistua vain terveenä. Osallistujille vahvasti suositellaan maskin käyttöä, käsihygienista huolehtimista ja turvaetäisyyksiä. Edelleen vahvasti suositellaan, että tilaisuuksiin tullaan vain rokotettuina.

Koronapassina toimii EU:n koronatodistus

Koronapassina toimii Omakannasta ladattava EU:n koronatodistus. Koronapassin saa tulostettua tai tallennettua matkapuhelimeen Omakannasta. Sen voi esittää paperisena tai matkapuhelimesta. Koronapassia edellytetään kaikilta 16 vuotta täyttäneiltä.

Toimi näin

• Lataa koronapassi Omakannasta osoitteesta www.kanta.fi/koronapassi
  • Tallenna passista kuva mobiililaitteellesi tai tulosta se.
  • Tule ajoissa tilaisuuksiin ja ota passi valmiiksi esiin.
  • Passi tarkastetaan heti tilaisuuteen tullessa.

2021-11-24 15:29:00.0