Taiteilija tavattavissa – kepeä iltahetki Marin ja Ullan seurassa

Ulla Aurio ja Mari Peltoniemi Kulmakiven kabinetissa Ullan maalausten edessä.

Mari Peltoniemi ja Ulla Aurio ovat vaihtaneet rooleja. Kun Ulla haastatteli aikanaan toimittajana Nokian seurakunnan perhe- ja aikuistyön ohjaajaa Maria, hän otsikoi jutun sanoin ”Mari on halannut seurakuntaan satoja ihmisiä”.

Tulevan viikon tiistaina 23.5. klo 18 roolit vaihtuvat eli Mari haastattelee nyt Ullaa Kahvila-Puoti Kulmakivessä, jossa parhaillaan on esillä Aurion maalauksia.

Taiteilija tavattavissa -tilaisuuden järjestelyistä vastaavat seurakunnan diakonia- ja lähetystyö, joiden alaan Kulmakiven toiminta kuuluu. Pienimuotoiseen kepeään iltaan on vapaa pääsy. Kortilla ja kolikoilla saa tilaisuudessa vähän myös purtavaa ja juotavaa.

Miten toimittajasta tuli taiteilija ja miten kenestä vaan voi tulla mitä vaan, vaikka ikävuosia on reilusti? Muun muassa siitä Kulmakivessä varmasti puhutaan.

Mari Peltoniemi on itsekin taiteilija, käsityöläisyydessään monialainen mestari ja seurakunnan vapaaehtoistyön aktivisti. Ulla puolestaan käyttää pensselin lisäksi ”sähköistä kynäänsä” edelleen vikkelästi ja pyrkii auttamaan eri tahoja saattamaan viestit selkokielisesti eteenpäin.

Taiteilija tavattavissa -iltahetken ikätoverit Mari ja Ulla ovat sopineet keskenään, että Mari saa kysyä haastattelijana mitä vaan ja Ullalla on lupa vastata mitä vaan.

”Mitähän siitä tulee”, nauravat naiset ja kutsuvat kuulolle.

Kahvila avoinna ennen tilaisuutta klo 17.30.

2023-05-17 14:53:00.0