Toimintakeskus Urhattu

050 430 7167 Keittiö

040 583 7383 Palveluvastaava Maria Poso

Toimintakeskus Urhattu

Urhattu toimii Nokian seurakunnan sisäisenä tukipalveluna ja sitä vuokrataan ulkopuoliseen käyttöön elo-huhtikuussa.

Hinnasto

Palvelut

Urhattu soveltuu hyvin leirien, kokousten, tyky-päivien, retkien, koulutusten ja monenlaisen toiminnan järjestämiseen. Nokian keskustasta Urhattuun on vain 7 km ja Tampereelta 20 km. Pysäköintialueet ovat suuret.

Tilat ja laitteisto

Urhatun A-talossa on ruokailu- ja majoitustilat sekä kokoontumistiloja. Luentosaliin, joka on vihitty kirkkotilaksi, mahtuu noin 50 henkilöä kalustuksen mukaan. Ruokasali ja luentosali voidaan yhdistää isommaksi juhlasaliksi, jolloin tilaan voidaan kattaa paikka 120 henkilölle. A-talon piha-alueella on grillikatos, lasten leikkikenttä ja avoin paviljonki.

B-talossa on majoitushuoneita, 12 henkilön sauna ja takkahuone, joka on myös vihitty kirkkotilaksi. Sinne mahtuu 30 henkilöä.

Rantasaunassa voi saunoa 15 henkilöä kerrallaan. Hiekkapohjaisen järven rannalla on hyvä uida. Laituri, nuotiopaikka ja pieni kota lisäävät viihtyvyyttä. Rantasaunan vierestä lähtee esteetön luontopolku ja sen lähellä on iso nurmikenttä.

Luentotiloissa on ilmalämpöpumput ja ajanmukainen av-laitteisto, koko Urhatun alueella on langaton verkkoyhteys. Vuonna 2024 valmistuneen LVI-remontin jälkeen Urhattu lämpiää ekologisesti maalämmöllä.

Majoitus

A-talossa on yli 10 toimivaa 2–4 henkilön huonetta sekä 1 isompi perhehuone. Yhteensä vuodepaikkoja on yläkerroksessa 21 ja alakerroksessa 30. Majoitustilojen käytävillä on wc- ja suihkutilat.

B-talossa on 2 siipeä, joista toisessa on 2 ja toisessa 3 suurta 8 henkilön huonetta. Molemmilla käytävillä on wc- ja suihkutilat. Talossa on 3 pienempää 2 henkilön huonetta, joissa on omat wc- ja suihkutilat. Yhteensä vuodepaikkoja on 43.

A- ja B-taloissa on yhteensä 94 vuodepaikkaa.

Tarjoilut

Tarjoilut tarjouspyynnöllä palveluvastaava Maria Posolta.

Urhatusta on moneksi

Urhatun tarina alkaa vuodesta 1967, kun ensimmäinen rakennus, nykyinen B-talo, rakennettiin Pyhäjärven rannalle. 1980-luvulla rakennettiin rantasauna ja 1990-luvulla päärakennus, A-talo. Kaikkia rakennuksia ja ulkotiloja on remontoitu ja modernisoitu vastaamaan nykyajan tarpeita.

Urhattu sijaitsee luonnonkauniilla paikalla aivan Pyhäjärven rannalla. Laiturilta avautuva järvimaisema on vertaansa vailla. Järvi ja ympäröivä maasto tarjoavat autenttisia luontoelämyksiä niin kesällä kuin talvellakin, aivan Nokian ja Tampereen lähellä.

Vuosikymmenten aikana Urhatussa on vieraillut tuhansia ihmisiä leireillä, kursseilla, perhejuhlissa, kokouksissa, kerhoissa ja monissa erilaisissa tilaisuuksissa. Pyhäjärvessä on polskittu rantasaunan löylyjen välissä ja rannalla poltettu kokkoja juhannuksina. Luonnossa on käyty samoilemassa, hiihtämässä, kiipeilemässä ja keräämässä mustikoita. Sisätiloissa on opiskeltu kristinoppia ja muuta tärkeää, on kastettu lapsia ja naurettu niin maan perusteellisesti. Joskus on laskeuduttu viettämään hiljaisuuden retriittiä. Makkaraa ja lettuja on paistettu, vaikka ei Urhatussa nälkä pääse muutenkaan yllättämään.

Maailma on muuttunut Urhatun alkuajoista ja kehitystä on seurattu. Luentotilojen ilmalämpöpumput, langaton verkkoyhteys ja ajanmukainen av-laitteisto takaavat miellyttävät olot vaativampaankin työskentelyyn.

Erikoisen nimensä Urhattu lienee saanut lähistöllä olevan Urhattu-nimisen saaren mukaan.

Kuvagalleriaan tästä linkistä.

Sydäniskuri Sydäniskuri
Esteetön kulku Esteetön kulku
Esteetön wc Esteetön wc
Lastenhoitohuone Lastenhoitohuone
Leikkinurkkaus Leikkinurkkaus
Lähes esteetön tila Lähes esteetön tila
Sukupuolineutraali wc Sukupuolineutraali wc

ti 14.5. klo 11.00

ti 21.5. klo 8.30

Eläkeläisten leiripäivä

Eläkeläisten leiripäivä aiheena "Vapaus" ti 21.5 Urhatussa klo 9.30 -15. Päivän hinta 15€. Ilmoittautumiset ma 6.5. mennessä 050 430 7172 Merjalle tai 050 561 1075 Heidille.