Hiomon mielenkiintoiset luennot jatkuvat

Liisa Heinänen.

Liisa Heinäsen aiheena Virran Hiomo-salissa on ihmiskaupan uhrien auttaminen.

Ihmiskaupan uhri on kätketty aarre

Miten seurakunnat ja kristilliset järjestöt voivat kohdata ja auttaa hyväksikäytöstä, ihmiskaupasta ja väkivallasta vapauteen pyrkiviä seksiperäisen ihmiskaupan uhreja? Yksi käytännössä toimivaksi todettu väline on Kätketyt aarteet -kuunnelmasarja, jossa naiset kertovat tiestään pois prostituutiosta.

- Olen etsinyt vuosia tällaista materiaalia järjestömme käyttöön. Tarinat ovat koskettavia ja voimakkaita, sanoo Moldovassa ihmiskaupan vastaista työtä tekevän järjestön edustaja.

Suomalaiset ovat mukana Kätketyt aarteet -kuunnelmasarjan kääntämisessä ja tuottamisessa eri kielille ja ohjelmien jakelussa tarvittavien mediasoittimien hankinnassa ja jakelussa. Varat ohjautuvat Suomen ev.lut. kirkon lähetysjärjestön Medialähetys Sanansaattajien eli Sansan kautta. Kuunelmasarja on jo tuotettu yhdeksälle kielelle, joista uusin on hindi. Laitteita on jaettu yli 900.

- Tavoitteena ei ole suuri jakelumäärä sinänsä. Tärkeintä on naisten auttaminen, tukeminen ja rinnalla kulkeminen, kun toivo paremmasta elämästä on virinnyt, sanoo Sansan vapaaehtoinen toimittaja Liisa Heinänen. Hän kertoo hankkeesta lisää torstaina 22.10. Nokian seurakunnan tilaisuudessa, joka alkaa klo 18 Virran Hiomo-salissa. Kanttori Minna Viinikainen laulaa. Tilaisuus kuuluu Ekumeenisen vastuuviikon ohjelmaan.

Kätketyt aarteet on osa kansainvälisen Toivoa naisille rukousliikkeen työtä. Liike haluaa lisätä tietoisuutta naisen asemasta. Rukousliike on toiminut Suomessa 20 vuotta.

Tule kuulemaan, miten Kätketyt aarteet -hanke auttaa ihmiskaupan uhreja. Tilaisuus alkaa Nokian kirjasto- ja kulttuuritalo Virran Hiomo-salissa 22.10. klo 18, osoite Härkitie 6.

2020-10-05 12:13:48.0