Taloudellinen neuvonta ja ruoka-apu

Diakoniatyöntekijöiltä on mahdollista saada neuvontaa ja ohjausta taloudellisiin ongelmiin. Ensisijainen annettava avustus on ruoka-apu. Harkinnanvaraisesti voidaan myöntää myös taloudellisia avustuksia. Diakoniatyön taloudellinen avustus on kertaluonteinen.

Ajanvaraus ruoka-avustusasioissa soittamalla diakonian päivystyspuhelimeen 046 922 9058 ma–ke klo 9–11.

Tullessasi tapaamaan diakoniatyöntekijää talouskysymyksissä, ota mukaasi

• Tulo- ja menotiedot (viimeisin toimeentulotukipäätös ja tiliote).

Mistä ensisijaisesti apua voi hakea?

• Ensisijainen ja yhteiskunnan lakisääteinen tuki haetaan KELA:sta ja sosiaalitoimistosta.
  • Avustusasioissa seurakunta tekee yhteistyötä yhteiskunnan eri toimijoiden kanssa.

Talousongelmissa on hyvä ottaa aina ensin yhteyttä sosiaalitoimistoon tai talous- ja velkaneuvontaan. Seurakunnan diakoniasta saat myös apua. Seurakunnan diakoniatyöntekijä keskustelee luottamuksellisesti kanssasi raha- ja velkatilanteestasi.

Talousapua ja -neuvontaa