Lähetystyö viestii Jumalan rakkaudesta

Lähetystyö on ilosanoman eli evankeliumin kertomista sanoin ja teoin, lähelle ja kauas.

Kirkon kansainvälistä työtä tekevät järjestöt toimivat yhdessä seurakuntien kanssa. Työ on esimerkiksi julistustyötä, kristillistä kasvatusta ja kristittyjen kouluttamista.

Nimikkolähettimme ja -kohteemmelähettiemme ja kohteidemme ajankohtaisia kuulumisia ja ystävyysseurakuntamme Kihelkonna.

Lähetystyö Nokian seurakunnassa

Lähetystyössä voi olla monella tapaa mukana. Meitä kaikkia tarvitaan kertomassa Jumalan rakkaudesta niin Nokialla kuin kaukana maailmalla. Tule mukaan!

• Rukoile lähetystyön puolesta
  • Osallistu lähetysiltoihin
  • Osallistu myyjäisten tai tapahtumien valmisteluun
  • Poikkea ostoksille myyjäisiin tai tapahtumiin
  • Lahjoita rahaa kolehtiin
  • Pidä yhteyttä nimikkolähetteihin
  • Anna mahdollisuus koulunkäyntiin ryhtymällä kummiksi
  • Tule ideoimaan jotain aivan uutta toimintaa

Ekumenia on kristillisten kirkkojen välistä yhteistyötä. Ekumenian tavoitteena on kristillisten kirkkojen ja kristittyjen välinen ykseys. Suomen ev. lut. kirkko edistää ekumeniaa kolmen suuren kansainvälisen kirkkoliiton kautta – Luterilaisen maailman liiton, Kirkkojen maailmanneuvoston ja Euroopan kirkkojen konferenssin kautta.
Paikallisesti Nokian seurakunta tekee ekumeenista yhteistyötä toimimalla yhteistyössä paikallisten seurakuntien ja kirkkojen kanssa. Vuosittain tammikuussa vietetään ekumeenista rukousviikkoa.

Kansainvälinen diakonia on hädänalaisten ihmisten auttamista maamme rajojen yli. Se on kehitysyhteistyötä, humanitaarista apua, apua katastrofin uhreille, pakolaisapua, henkistä ja aineellista auttamista, pitkäjänteistä avustamistyötä perustuen kristilliseen ihmiskäsitykseen. Jokainen ihminen on mittamattoman arvokas. Nokian seurakunnassa kansaivälistä diakoniaa toteutetaan lähinnä Kirkon Ulkomaanavun (KUA)Linkki avautuu uudessa välilehdessä kautta. Yhteisvastuun kautta autetaan vuosittain vaihtuvaa kohdetta. Kirkon Ulkomaanavun yhteyshenkilönä toimii seurakunnassamme diakoniatyöntekijä Marjut Kuusijoensuu-Prusi.

Uskontojen välistä vuoropuhelua kutsutaan uskontodialogiksi. Uskontodialogi on Suomessa arkipäivää. Seurakunnat edistävät eri tavoin uskontojen välistä vuoropuhelua ja kohtaamista.

seurakuntapastori

Virkavapaalla 18.8.2024 asti.