Kirkon perinteet elävät nykyajassa

Kirkon perinteet ovat osa arkea ja juhlaa. Vietämme joulua, pääsiäistä ja juhannusta joka vuosi. Niistä jokaisen alkuperä on kristillisen kirkon historiaa. Pääsiäismunat symboloivat ylösnousemusta. Nimipäiväkortti kummilapselle lähetetään, koska nimipäiväkalenteri pohjautuu pyhimyskalenteriin. Kummilapsi on kasteessa liitetty seurakunnan jäseneksi. Avioliittoon vihkiminen välittää Jumalan siunauksen pariskunnalle. Kirjallisuus, musiikki ja elokuvat kumpuavat länsimaisessa kulttuurissa teemoista, jotka nousevat Raamatusta. Kristittynä on hyvä tuntea omat taustansa, jolloin osaa ymmärtää itsensä lisäksi myös toisenlaisista lähtökohdista tulevia.

Kirkko on mukana ihmisten arjessa ja juhlassa. Lue lisää perhejuhlien ja pyhienLinkki avautuu uudessa välilehdessä merkityksestä.