Pääsiäinen Nokian seurakunnassa

Nuottiviivaston päällä kukkasia.

Pääsiäisen jumalanpalvelukset, hartaudet, konsertit ja tapahtumat

Palmusunnuntai 10.4.

• Messu Nokian kirkossa klo 10, Marita Tuomen lähtösaarna.

Kiirastorstai 14.4.

• Ehtoollishetki Nokian kirkossa klo 14.
  • Ehtoolliskirkko Nokian kirkossa klo 19.
  • Ehtoolliskirkko Siuron kirkossa klo 18.
  • Ehtoolliskirkko Pinsiön kirkossa klo 19.30.
  • Ehtoolliskirkko Tottijärven kirkossa klo 18.
  • Ehtoolliskirkko Suoniemen kirkossa klo 19.30.

Pitkäperjantai 15.4.

• Hiljainen jumalanpalvelus Nokian kirkossa klo 10.
  • Hiljainen jumalanpalvelus Siuron kirkossa klo 10.
  • Hiljainen jumalanpalvelus Tottijärven kirkossa klo 10.

Hiljainen lauantai 16.4.

• Pääsiäisyön messu Nokian kirkossa klo 23.

Pääsiäispäivä 17.4.

• Messu Nokian kirkossa klo 10.
  • Messu Siuron kirkossa klo 10.
  • Messu Tottijärven kirkossa klo 10.
  • Messu Pinsiön kirkossa klo 12.
  • Messu Suoniemen kirkossa klo 12.

2. pääsiäispäivä 18.4.

• Iltamessu Nokian kirkossa klo 18.

To 7.4. Pääsiäismyyjäiset Kulmakivessä klo 10–16

Currykanakeittoa, pääsiäisleivoksia, erilaisia pääsiäiskoristeita ja arpajaiset. Marja Pietarilan Tähtihetkiä-näyttelyn taidemyynti. Pohjahinta 50 €. Kaikki tuotto Yhteisvastuun hyväksi. Ensisijaisesti korttimaksu, myös MobilePay ja käteinen.

Su 10.4. Majataloilta: Korkeimman suojassa – lauluja toivosta, suojasta ja uskollisuudesta Nokian kirkossa klo 18
Majatalossa soi! Vieraina muusikot Susan Yli-Knuuttila, laulu ja Lasse Heikkilä, säestys. Rennossa ja tunnelmallisessa Majatalo-illassa on tarjolla sanaa, musiikkia, esirukousta ja pientä iltapalaa. Tilaisuuden juontaa toimittaja Minna Ala-Heikkilä. Musisoimassa myös Gospelkuoro Sarastus ja Majatalo Houseband. Kanttorilassa lasten oma Majatalo.

Ma 11.4. G.B. Pergolesi: Stabat Mater Nokian kirkossa klo 18

Stabat mater dolorosa, seisoi äiti tuskissaan, käsittelee Marian kärsimystä Jeesuksen ristiinnaulitsemisen aikana. Teksti on sävelletty lukuisia kertoja, mutta tämä G.B. Pergolesin säveltämä teos on yksi barokin ajan tunnetuimpia sävellyksiä.

Anu Mattila, sopraano, Minna Viinikainen, mezzosopraano ja Riikka Viljakainen, urut.

Vapaa pääsy / käsiohjelma 5 €.

Ti 12.4. Hiljaisuuden voimaa ja valoa Nokian kirkossa klo 18

Runolauluryhmä Välke, Jenni Pihlajamäki, viulu, Kaisa Pihlajamäki, klarinetti, Marika Pihlajamäki, sello, kanttori Maarit Kujanpää, pastori Pirjo Parviainen.

Ke 13.4. Löydä kukkasia

Kukkakuriirit lähtevät piilottelemaan pääsiäisen ”Löytäjä saa pitää” -kukkapuskia ympäri Nokiaa.

Ke 13.4. Ristin tiellä laulaen ja soittaen Nokian kirkossa klo 18

Oona Lohikainen, sello, Kerttu Lohikainen, huilu, kanttorit Kaisu Lehto ja Eija Virtanen, pastori Juha Partanen.

La 16.4. Pappilan pääsiäislauantai Maatialan pappilassa ja pihapiirissä klo 12–16

Pääsiäisaskartelua, yhteislaulua, munajahtia, hiljentymistä, nuotiolla makkaraa ja vaahtokarkkia.

Su 24.4. Facebook-virsilive Nokian kirkosta klo 15

Virsikirjan lisävihkon pääsiäis- ja ylistysvirsiä.

2022-04-14 11:59:41.0