Kaikuja sadan vuoden takaa

Pyhäjärven ranta auringon laskiessa.

Kirkkomuusikot Pyhäjärven rannoilta yhdistävät voimansa Pirkkala ja Nokia 100 vuotta -konsertissa lauantaina 3.9.2022 Pirkkalan kirkossa klo 19. ”Kaikuja sadan vuoden takaa” -konsertissa esiintyvät Nokian seurakunnan kanttorit Minna Viinikainen (sopraano), Maarit Kujanpää (piano) ja Pirkkalan seurakunnan kanttori Liisa Aaltola (urut). Konserttiin on vapaa pääsy.

– Olemme valinneet konserttiin teoksia säveltäjiltä, joiden sävellykset olivat nuoria, kun myös nykyinen Nokia ja Pirkkala elivät alkuaikojaan. Kuulemme Jean Sibeliusta, Toivo Kuulaa, Yrjö Kilpistä ja Armas Maasaloa, kertoo Liisa Aaltola.

Minna Viinikainen on toiminut Nokian seurakunnan kanttorina vuodesta 2007. Minna on toiminut myös solistina useissa kirkkomusiikkiteoksissa ja laulaa Suomen kanttorikuorossa sekä Tampereen oopperan kuorossa. Yhdessä laulaminen ja soittaminen ovat lähellä sydäntä. Kanttoriopintojen lisäksi hän on opiskellut myös laulupedagogiksi.

Maarit Kujanpää on ollut Nokian seurakunnan kanttorina vuodesta 2020 lähtien. Hän vastaa seurakunnan varhaiskasvatuksen kanssa kirkkomuskaritoiminnasta ja johtaa lapsikuoro Fugaraa. Työn ”suola” on kaikenlainen yhteismusisointi eri kokoonpanojen kanssa.

Liisa Aaltola on toiminut Pirkkalan seurakunnan kanttorina vuodesta 1991. Hänen intohimonaan on J.S. Bachin musiikki. Aaltola on soittanut Pirkkalassa Bachin urkutuotannon kokonaisesityksen sekä levyttänyt Pirkkalan uruilla Bachia Alba-levymerkille. Lisäksi Liisa liidaa barokin kirkkomusiikkiteoksia esittävää Pirkkalan Passiokuoroa ja konsertoi aktiivisesti.

2022-08-30 09:36:00.0