Piispainkokous Mikkelissä 13.–14.9. – lähetekeskustelussa kirkolliskokouksen “pyyntö jatkaa työskentelyä avioliittokäsityksessä vallitsevan erimielisyyden ratkaisemiseksi”

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispainkokous kokoontuu istuntoonsa Mikkelissä 13.– 14.9.2022. Piispainkokouksen asialistalla on kirkolliskokouksen pyyntö jatkaa avioliittokäsityksen erimielisyyksien ratkaisemiseen liittyvää työskentelyä, jota piispainkokous esitteli kirjeessään kirkolliskokoukselle elokuussa 2020.

Piispat keskustelevat myös kirkollisten toimitusten uusien kollehtarukousten lähettämisestä kirkolliskokouksen päätettäväksi. Kollehtarukoukset ilmaisevat kirkon yhteistä uskoa ja ovat kirkkokäsikirjan varsinaista aineistoa. Listalla on myös mahdollinen esitys kirkolliskokoukselle Evankelisen lähetysyhdistyksen -ELY ry:n jäsenyydestä.

Asialistalla on Yhteinen todistus, Suomen evankelisluterilaisen kirkon lähetyksen peruslinjaus 2023 -asiakirjan hyväksyminen. Piispainkokous käsittelee lisäksi muutoksia työjärjestykseensä kuten mahdollisuutta kutsua kokous koolle nopeutetussa aikataulussa.

2022-09-12 07:36:57.0