Majataloillassa on ”helppo olo olla”

Ilkka Puhakka.

Evankelista Ilkka Puhakka on Majataloillan odotettu vieras. Kuva Ari Koivulahti

”Matala kynnys mennä ja helppo olo olla!” Edellä olevalla lauseella on Majataloiltoja kuvannut palautteessaan muuan illat löytänyt nokialainen. Nyt, kovimman koronakauden jälkeen, Majataloillat ovatkin palanneet yleisön iloksi takaisin Nokian seurakunnan ohjelmistoon.

Sunnuntaina 9.10. klo 18 Nokian kirkossa pidettävään Majataloiltaan on tulossa puhujavieraaksi odotettu toivon lähettiläs, evankelista Ilkka Puhakka. Toivo oli Puhakan vientiartikkelina pääosassa silloinkin, kun mies kulki yli kahdenkymmenen vuoden ajan venäläisissä vankiloissa tavaten tuhansia ja taas tuhansia epätoivoisia, vangittuja naisia ja miehiä.

Tulevan sunnuntain musiikkivieras on puolestaan laulaja ja lauluntekijä Samu Saarinen (alla kuva laulajan kotiarkistosta), joka tietämällä tietää, miten ylitsepääsemättömätkin hankaluudet voivat muuttua iloksi, valoksi ja siunaukseksi.

Majataloilloissa sana, rukous, musiikki sekä tee- ja leipätarjoilu ovat merkittävimmissä osissa. Tilaisuudessa lauletaan yhdessä ja siellä kuullaan myös seurakunnan kiitettyä, kanttori Minna Viinikaisen johtajamaa Gospelkuoro Sarastusta. Illan pappi on Marja-Liisa Mäki. Majataloillan juontaa toimittaja Ulla Aurio. Tämänkertainen Majataloilta on osa Se löytyi -missiota.

2022-10-06 13:01:00.0