Seurakuntavaalien tilaisuuksia (Muokattu 3.11. vaalipaneeli siirtyy sairaustapauksen vuoksi)

Seurakuntavaalien logo: synnitön - syntinen - ihminen.

Seurakuntavaalit järjestetään 20.11.2022. Vaalien ennakkoäänestys on 8.–12.11.2022. Nokialla 3 valitsijayhdistystä on asettanut ehdolle 45 ehdokasta. Valitsijayhdistysten teemoihin ja ehdokkaisiin voi tutustua Nokian seurakunnan vaalisivuilla, josta löytyy myös muuta vaaleihin liittyvää tietoa. Vaalikone avataan äänestäjille 10.10.2022 seurakuntavaalit.fi-sivustolle ja Nokian seurakunnan vaalisivuille.

Vaalitilaisuudet

Ennen vaaleja Nokian seurakunta järjestää erilaisia tilaisuuksia, joissa on mahdollista tutustua valitsijayhdistyksiin ja ehdokkaisiin.

Valitsijayhdistyksen esittely

Valitsijayhdistykset esittäytyvät Nokian kirkossa kahtena sunnuntaina 16.10. ja 6.11. messun jälkeen. Kirkkokahvit voi nauttia kirkkosalin puolella samalla tutustuen valitsijayhdistyksiin ja juttelemalla ehdokkaiden kanssa.

Teemalliset Facebook-keskustelut

Nokian seurakunnan Facebook-sivulle avataan keskustelu ajankohtaisista teemoista kolmena maanantaina. Keskusteluun kutsutaan osallistumaan sekä äänestäjiä että ehdokkaita. Osallistujat voivat kirjoittaa kommenttikenttään sekä omia mielipiteitään että kysymyksiä ehdokkaille.

• Ma 31.10. klo 19: Ekologinen seurakunta – Onko ekologinen ajattelu seurakuntaelämässä keskeistä? Tekeekö kirkko liikaa vai liian vähän ympäristön eteen? Mitä pitäisi tehdä enemmän tai vähemmän?
  • Ma 7.11. klo 19: Ovet auki kaikille -kirkon strategia – Mihin se velvoittaa Nokialla? Mitä tulisi tehdä, että kaikki tuntisivat olevansa tervetulleita kirkkoon ja seurakuntaan? Tulisiko samaa sukupuolta olevilla pareilla olla yhtäläiset oikeudet vihkimiseen ja / tai siunaamiseen Nokian kirkoissa? Onko Nokian seurakunta saavutettava seurakunta?
  • Ma 14.11. klo 19: Nokian seurakunnan strategia – Mitä painotamme tulevalla strategiakaudella? Ovet auki -strategia ohjaa rohkeuteen, mihin ohjaa seurakunnan strategia? Uskallammeko heittäytyä uuteen, erilaiseen, tuntemattomaan – ja millainen se olisi?

Vaalipaneeli

Torstaina 3.11., noin viikko ennen ennakkoäänestyksen alkua, City Marketin aulassa järjestetään vaalipaneeli klo 18–19.30. Nokian Uutisten päätoimittaja Minna Ohtamaa ja nuorisovaltuuston puheenjohtaja Markus Koski haastattelevat seurakuntavaaliehdokkaita. Tilaisuuteen voi osallistua paikalla tai verkossa. Vaalipaneeli striimataan Nokian Uutisiin ja seurakunnan Facebook-sivulle.

Vaalipaneelin ajankohta siirtyy sairaustapauksen vuoksi. Ajankohta ilmoitetaan myöhemmin.

2022-10-07 11:54:00.0