Nokian seurakunta osallistuu Astetta alemmas -kampanjaan!

Astetta-alemmas-lämmitys.jpg

Astetta alemmas on Motivan, Energiaviraston, työ- ja elinkeinoministeriön, valtioneuvoston kanslian, ympäristöministeriön ja Sitran yhteistyökampanja. Kampanjaan osallistuvat tahot sitoutuvat yhteisönä näkyvän energiateon tekemiseen.

Seurakunnassa lasketaan kirkkojen ja muiden rakennusten lämpöjä muutamalla asteella. Jos lämpötilaa tarvitsee nostaa, toimintoja ja tapahtumia keskitetään siten, että sitä ei tehdä yhtä tilaisuutta varten. Tämä on myös konkreettinen ja heti tuntuva teko matkalla kohti sekä hiilineutraalia kirkkoa 2030 että Nokian seurakunnan ympäristödiplomia.

Lisätietoja kampanjasta: astettaalemmas.fi.
Kotitalouksille ja kuluttajille vinkkejä energiansäästöön: motiva.fi/varaudu-energiansaastoon
Hiilineutraali kirkko 2030: evl.fi/ymparistodiplomi/ymparistokasikirja/kirkon-ymparistodiplomi/hiilineutraali-kirkko-2030

2022-10-31 13:21:21.0