Kirkolliskokous kokoontuu 7.–11.11.2022 Turun kristillisellä opistolla

Kirkolliskokous kokoontuu Turun kristillisellä opistolla 7.–11.11.2022. Täysistunnot striimataan ja ne jäävät verkkoon tallenteina, joihin lisätään ensimmäistä kertaa myös tekstitys. Marraskuun katsojalukujen perusteella arvioidaan samalla striimitallenteiden tarpeellisuutta tulevissa kirkolliskokouksissa.

Kirkolliskokouksen avajaismessu on Maarian kirkossa ma 7.11. klo 13.00–14.00 ja se striimataan. Avausistunto on ma 7.11. klo 15.

Uusien asioiden lähetekeskustelut käydään edustaja-aloitteita lukuun ottamatta 7.11. klo 15.30 alkavassa täysistunnossa ja niitä jatketaan tarvittaessa 8.11. tiistaiaamun istunnossa. Lähetekeskustelu käydään piispainkokouksen esityksestä, että kirkolliskokous hyväksyisi Evankelisen lähetysyhdistyksen – ELY ry:n kirkon lähetysjärjestöksi. Lähetekeskustelut käydään myös kirkon keskusrahaston ja kirkon eläkerahaston talousarvioista vuodeksi 2023 ja toiminta ja taloussuunnitelmista vuosille 2023−2025, kirkon keskusrahaston vuoden 2022 talousarvion kolmannesta muutoksesta sekä Siunauksen signaalit – Suomen evankelis-luterilaisen kirkon tulevaisuusselonteosta.

Keskiviikkoaamun 9.11. täysistunnossa käydään lähetekeskustelut edustaja-aloitteesta 3/2022: Seurakuntien rooli kiusaamisen vastaisessa työssä ja edustaja-aloitteesta 4/2022: Yleissivistykseen kuuluvat virret. Myös sidonnaisuusilmoitukset käsitellään todennäköisesti tässä istunnossa. Monien asiakirjojen käsittelyn ajankohta selviää istuntoviikon aikana.

Kirkolliskokouksen kanslia toimittaa kaksikielisen uutiskirjeen kirkolliskokouksen työskentelystä. Uutiskirje lähetetään neljä kertaa vuodessa ja se on suunnattu kaikille kirkolliskokousasioista kiinnostuneille lukijoille. Ennen kirkolliskokousviikkoa uutiskirjeessä kerrotaan käsiteltäväksi tulevista asioista ja kirkolliskokousviikon jälkeen informoidaan tehdyistä päätöksistä. Tilaa uutiskirje suoraan sähköpostiisi.

Seuraa kirkolliskokousta verkossa

Kirkolliskokousviikkoa voi seurata verkossa.

Kirkolliskokouksen asiakirjat (työsuunnitelma ja vireillä olevat asiat) ja muu informaatio löytyvät myös samoilta verkkosivuilta.

Kirkolliskokousedustajat

Twitterissä kokousuutisia voi seurata tunnisteella #kirkolliskokous ja #kyrkomötet

2022-11-02 08:00:00.0