Uudessa kirkkovaltuustossa on valtaosa uusia valtuutettuja

Seurakuntavaalit 2022 käytiin su 20.11. Äänestysprosentti Nokialla oli 9,4, joka on selvästi alle valtakunnallisen äänestysprosentin 12,7. Edellisvaaleihin 2018 äänestysprosentti tippui 3 yksiköllä. 16–17-vuotiaista äänioikeutetuista äänesti 2,1 prosenttia. Ennakkoon äänestäneitä oli 69,6 prosenttia. Hyväksyttyjä ääniä annettiin yhteensä 1 657. Äänioikeutettuja Nokialla oli 17 675.

Kirkkovaltuustoon vuosille 2023–2026 valittiin 33 valtuutettua. Valituista 13 on jatkavaa ja 20 uutta valtuutettua. Naisia valittiin 18 ja miehiä 15. Valitsijayhdistyksistä Tulevaisuuden seurakunta sai 19 valtuutettua, Meidän kirkko 13 valtuutettua ja Kaikkien kirkko Nokia 1 valtuutetun. Varavaltuutetun paikan sai 12 ehdokasta.

Vaalitulokset ja henkilökohtaiset äänimäärät löytyvät seurakunnan verkkosivustolta ja valtakunnalliselta verkkosivustolta.

Valitut

Pirkko Pihlajamaa