Nokian seurakunnan kirkkovaltuusto nimesi valtuutetut luottamuspaikoille

puheenjohtajisto.jpg

Pentti Koivisto, kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja, Pirkko Pihlajamaa, kirkkovaltuuston puheenjohtaja ja Sisko Nevala, kirkkovaltuuston varapuheenjohtaja.

Nokian seurakunnan marraskuussa 2022 valittu kirkkovaltuusto kokoontui järjestäytymiskokoukseensa keskiviikkona 18.1.2023. Kokouksessa nimettiin henkilöt luottamuspaikoille.

Kirkkovaltuuston puheenjohtajaksi kaudelle 2023–2024 valittiin Pirkko Pihlajamaa ja varapuheenjohtajaksi Sisko Nevala.

Kaudelle 2023–2024 kirkkoneuvostoon valittiin varapuheenjohtajaksi Pentti Koivisto ja hänen henkilökohtaiseksi varajäsenekseen Tommi Kaurala. Kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii virkansa puolesta kirkkoherra. Jäseniksi ja heidän henkilökohtaisiksi varajäsenikseen (suluissa varsinaisen jäsenen nimen jälkeen) valittiin seuraavat: Jyrki Kortesmäki (Matias Välimäki), Johanna Ahvenvaara (Tuuli-Elina Piirainen), Akseli Reunamäki (Antti Ala-Heikkilä), Pia Laaksonen (Marjo Vestola), Auli Aaltonen (Riikka Liukkunen), Sanna Ojala (Katja Pääkkönen) ja Mikko Kalliomäki (Jonne Nurmi).

Sairaalasielunhoidon johtokuntaan kaudelle 2023–2026 valittiin jäseneksi Anna-Liisa Malmi ja varajäseneksi Virpi Pohjanen.

Perheneuvontatyön johtokuntaan kaudelle 2023–2026 jäseneksi Marko Olander ja varajäseneksi Eeva Leskinen.

Valtuustokausi on alkanut hyvin

"Uusi valtuusto on tarttunut innokkaasti ja aktiivisesti tehtäväänsä", iloitsee vt. kirkkoherra Mikko Sulander ja jatkaa: "Uuden neuvoston kokoonpano osoittaa, että ryhmät ovat sitoutuneet yhteistyöhön. Kaikki ryhmät on otettu mukaan päätöksenteon ytimeen."

Vasta valittu kirkkovaltuuston puheenjohtaja Pirkko Pihlajamaa on samoilla linjoilla ja lisää: "Ilmassa on jo selviä viitteitä siitä, että alkavaa valtuustokauttamme tullaan kuvaamaan keskustelun, yhteistyön ja hyvän tiedonkulun kaudeksi. Rakentava yhteistyö luottamushenkilöiden kesken ja työntekijöiden kanssa tulee olemaan keskiössä."

2023-01-18 19:41:53.0