Mikko tuo komiikan kirkkoon

Mikko_Vaismaa_uutinen.jpg

Nokian seurakunnan suosittujen Majataloiltojen ketju jatkuu komiikalla. Tammikuun viimeisenä sunnuntaina kirkkoon tulee vieras, joka naurattaa. Hän on stand up -lavoilta ja yhtä lailla kirkkojen estradeilta tuttu koomikko Mikko Vaismaa. Arvioinneissa miestä kutsutaan hyväntahtoiseksi älyköksi ja todelliseksi improvisoinnin mestariksi.

Tammikuun Majataloilta järjestetään sunnuntaina 29.1. 2023 klo 18 Nokian kirkossa. Perinteisesti tilaisuudessa tarjoillaan teetä ja leipää. Paikalla on myös rukouspalvelijoita. Musiikkiesityksistä ja yhteisten laulujen vetämisestä vastaavat kanttori Minna Viinikaisen johtama Gospelkuoro Sarastus ja orkesteri. Tilaisuuden juontaa Helena Kortesmäki. Pappina paikalla on Sanna Vuorela.

Vaismaan kuulijoilla on usein Mikon esiintymisen jälkeen vatsalihakset kipeänä, mutta myös mieli hellän ymmärtäväisenä maailmaa ja kanssaihmisiä kohtaan.

– Tavoitteeni on tarjota kuulijoille älykäs, inhimillinen ja hyväntahtoinen huumori, kertoo koomikko, joka ei käytä esityksissään koskaan voimasanoja eikä sorru ylimääräiseen temppuiluun. Hän on vain hauska.

Vaismaa on entinen luokanopettaja ja SM-tason lentopalloilija. Ammattikoomikkona Mikko on jakanut iloa ja naurua jo vuodesta 2005 lähtien.

Teksti: Ulla Aurio

Thu Jan 19 14:49:35 EET 2023