Muokattu 16.2.2023 | Kirkkoneuvosto on työryhmän esityksen kannalla yksimielisesti. | Työryhmä esittää kirkkoneuvostolle Ville Järvisen valintaa kirkkoherraksi

Nokian seurakunnan avoinna olevaan kirkkoherran virkaan esitetään valittavaksi Rovaniemen seurakunnan kappalainen Ville Järvinen. Esitys menee ensin käsiteltäväksi kirkkoneuvostoon 15.2.2023 ja lopullisen päätöksen asiasta tekee kirkkovaltuusto.

Työryhmä katsoi nimitysharkinnan perusteella, että Järvisellä on parhaat edellytykset kirkkoherran viran menestykselliseen hoitamiseen. Järvisen vahvuuksina nähtiin strategisen johtamisen kyky ja muutosjohtamisen kyky. Lisäksi Järvinen osoitti parhainta kykyä avoimen uteliaaseen toimintaympäristön tarkasteluun. Järvisellä ei ollut hakijajoukon pisin johtamiskokemus, mutta työryhmä katsoi hänen muut ansionsa niin vakuuttaviksi, että päätyi yksimielisesti ehdottamaan hänen valintaansa.

”Työryhmä teki hyvää, analyyttista ja perusteellista työtä”, toteaa vt. kirkkoherra Mikko Sulander.

Työryhmä vertasi hakijoita hakemusasiakirjojen, haastattelun, tuomiokapitulin lausunnon sekä konsultin toteuttaman henkilöarvioinnin avulla.

”Työryhmä oli lopputuloksesta selkeän yksimielinen. Lopullinen päätös on kuitenkin kirkkoneuvostolla ja valtuustolla”, muistuttaa Sulander.

Kirkkoherra valitaan kirkkovaltuuston kokouksessa Nokian kirkossa 21.2.2023 klo 18.00. Yleisö on tervetullut seuraamaan kokousta. Ovet aukeavat klo 17.45.

Lisäys: Kirkkoneuvosto esittää yksimielisesti Ville Järvisen valintaa Nokian seurakunnan kirkkoherraksi.

2023-02-10 10:03:00.0