Nokian seurakunnan uusi kirkkoherra on Ville Järvinen

Nokian seurakunnan kirkkovaltuusto on valinnut kokouksessaan 21.2.2023 Nokian seurakunnan kirkkoherraksi Ville Järvisen. Järvinen siirtyy Nokialle Rovaniemen seurakunnasta.

Kirkkovaltuuston kokous keskeytettiin valinnan jälkeen ja kokouksesta otettiin videoyhteys Tupoksen ABC:llä taukoa viettävään Ville Järviseen. Tervehdyksessään uusi kirkkoherra ilmaisi kiitollisuutensa valintaansa kohtaan ja sanoi ottavansa viran vastaan nöyrin mielin.

"Tuntuu helpottuneelta, että vaaliprosessi on nyt päätöksessä. Samalla todella kiitolliselta luottamuksesta. Nöyräksi vetää. Olo on myös innostunut."

Ville Järvinen kertoi saaneensa Nokian seurakunnasta, seurakuntalaisista ja työntekijöistä hyvän kuvan ja huomanneensa, että Nokialla on paljon lahjakkuutta Jumalan valtakunnan työssä.

"Haluan aivan ensiksi tutustua ihmisiin! Odotan innolla, että saan tutustua paremmin seurakuntalaisiin ja työntekijöihin."

Työn aloittamisen ajankohdasta sovitaan tarkemmin kevään aikana.

2023-02-21 19:02:00.0