Nokialaiset hiljentyivät rukoilemaan rauhaa

kirkko.jpeg

Ukrainan suodan vuosipäivänä Nokian kirkkossa klo 12.00 ja sen portailla klo 19.00 hiljennyttiin rauhan puolesta. Nokian kirkon portaille kokoontui illalla noin 100 ihmistä hiljentymään ja rukoilemaan rauhaa. Sini-keltaiseksi valaistu kirkko ja kellojen soitto muistuttivat sadoista tuhansista sodan uhreista.

Rauhaa, rauhaa!

Hartaushetki alkoi Minna Viinikaisen johtaman Sarastus-kuoron esittämällä "Maailman kaikissa kylissä" laululla.

- - rauha jo saapuisi maailmaan;
talot nuokkuvat hiljaa yön sylissä:
Rauhaa, rauhaa! (Sanat: Jaakko Löytty)

Rukoukseen johdattivat vt kirkkoherra Mikko Sulander ja Ukrainasta kotoisin oleva Maksym Gnitii

"Rukoilemme tänään Ukrainassa sodassa kuolleiden ja haavoittuneiden puolesta, läheisensä menettäneiden puolesta, kotinsa menettäneiden puolesta, yhteiskunnan rakenteiden hajoamisesta kärsivien puolesta - -"

"Молимося сьогодні про загиблих та поранених на війні в Україні про тих, хто втратив близьких, про тих, хто втратив свої будинки, про тих, хто страждає від руйнування соціальних структур. - -"

Kirkko valaistuna vielä lauantaina ja sunnuntaina

Nokian kirkko on valaistuna Ukrainan väreihin sununtai-iltaan saakka. Kirkossa vietetään Tuomasmessua sunnuntaina klo 18.00 jonka jälkeen valaistus puretaan pois.

Ukraina tarvitsee edelleen apuamme

Suomen lähetysseuran katastrofirahasto