Ville Järvinen asetettiin kirkkoherran virkaan

Ville Järvisen siunaus.

Kuva Timo Uotila

Kirkkoherra Ville Järvinen asetettiin Nokian seurakunnan kirkkoherran virkaan 28. toukokuuta helluntain kunniaksi punaiseen puetussa Nokian kirkossa.

Virkaan asettamisen toimitti piispa Matti Repo avustajinaan Nokian seurakunnan kirkkovaltuuston puheenjohtaja Pirkko Pihlajamaa, Pirkkalan seurakunnan kirkkoherra Olli-Pekka Silfverhuth, Ylöjärven seurakunnan kirkkoherra Ulla Ruusukallio ja Nokian seurakunnan seurakuntapastori Sanna Vuorela.

Messussa esiintyi lauluyhtye Lumo. Juhlaan oli saapunut Kihelkonnan ystävyysseurakunnan kirkkoherra René Reinsoo, ja paikalla oli myös Nokian seurakunnan aikaisempia kirkkoherroja.

Messun jälkeen runsaslukuiselle kirkkokansalle oli tarjolla kirkkokahvit. Ennen virkaan asettamista Ville Järvinen toivoi voivansa kohdata seurakuntalaisia juhlapäivänään. Kirkkokahveilla olikin puhelias ja iloinen tunnelma.

Saarnassaan uusi kirkkoherra painotti Jeesuksen lupausta olla joka hetki kaikkien kanssa: ei vain kirkossa tai juhlissa vaan ihan tavallisessa arjessa.

2023-05-28 15:20:00.0