Toimintakeskus Urhatussa alkaa mittava remontti | Kesällä 2024 on käytössä entistä toimivampi ja ekologisempi toimintakeskus

Toimintakeskus Urhatun päärakennus.

Nokian seurakunnan Toimintakeskus Urhatussa alkaa mittava LVI-remontti 14. elokuuta. LVI-remontin lisäksi tehdään jotakin muutoksia huonetiloihin. Remontti on suunniteltu etenevän asteittain niin, että siitä koituisi mahdollisimman vähän haittaa toiminnalle. Kuitenkin on hyvä huomioida, että jotakin muutoksia ja peruuntumisiakin on tulossa.

"Remontti on mittava panostus kaikkien käyttäjien viihtyvyyteen ja tilojen toimivuuteen", sanoo kirkkoherra Ville Järvinen.

Remontissa muutetaan toimintakeskuksen LVI-toiminnot vastaamaan nykyajan ekologisia vaatimuksia sekä uudistetaan huonetiloja vastaamaan paremmin toiminnan tarpeita.

"Strategiassamme lukee, että huomioimme ekologisuuden kaikissa valinnoissamme. Tähänkin tähtää nyt toteutettava remontti", kertoo talousjohtaja Taina Tuohimaa.

Remontti etenee asteittain

Ensimmäisenä remontoidaan rantasauna ja B-talo. Remontti aloitetaan rantasaunan ulkotiloista, joten muutamat elokuun aikana järjestettävät erikseen sovitut tilaisuudet voidaan remontista huolimatta järjestää. Jos tilaisuus on päiväaikaan, remontista voi koitua meluhaittaa.

B-talossa LVI-remontin lisäksi sisääntulon puoleinen saunatila pukuhuoneineen muutetaan huonetiloiksi. Sauna on käytössä 9. syyskuuta asti. Tämän jälkeen koko B-talo on kiinni, lukuun ottamatta pihan puoleista saunaa, joka on käytettävissä myös tämän jälkeen lyhyttä katkosta lukuun ottamatta. Tämän katkoksen aikataulu tarkentuu myöhemmin.

Rantasaunan ja B-talon remontti valmistuu 5.1.2024.

A-talon remontti aloitetaan 11. syyskuuta. Remontti suoritetaan osissa niin, että osia rakennuksesta on aina käytettävissä. Kellarikerros on remontissa 11.9.2023 – 30.1.2024. ja 1. kerros 30.1.2024 – 29.3.2024. A-talon remontin ajan B-talossa voidaan järjestää leirejä.

"Kerroksia pystytään mahdollisesti vielä osastoimaan niin, että osa kerroksesta voi olla käytettävissä, samalla kun toisessa osassa tehdään remonttia. Tämä riippuu siitä, miten varauloskäynnit saadaan järjestettyä. Tämä tarkentuu remontin edetessä", kertoo projektipäällikkö Timo Virkki.

Viimeistelyjä tehdään 29.3. – 29.4.2024. Koko remontin suunniteltu valmistumisaika on 29.4.2024.

Ville Järvinen
Ville Järvinen