Toivon kipinöitä | Nokialaiset seurakunnat järjestävät yhteistyössä konsertin Ukrainan romanien auttamiseksi

Tyttö Nokian kirkon edessä.

Nokian helluntaiseurakunta, Nokian vapaaseurakunta ja Nokian evankelisluterilainen seurakunta järjestävät yhdessä konsertin su 21.1.2024 Nokian kirkossa klo 16. Konsertissa esiintyy musiikillisesti monipuolinen Kurikan Kotiseurakunnan kuoro. Mukana on myös Gospelkuoro Sarastus. Konsertin tuotto ohjataan Fidan kautta Ukrainan romanien auttamiseen. Konserttiin on vapaa pääsy, tilaisuudessa kerätään kolehti. Lahjoituksia voi antaa myös Fida Internationalin tilinumeroon FI4122871800005256 viitenumerolla 12810, tai Fidan MobilePay-numeroon 44034. (rahankeräyslupa: RA/2021/1532).

Veikko Hekkala on työskennellyt Ukrainassa Fidan kautta jo 70-luvulta alkaen. Kahdeksan vuotta sitten Veikko avioitui Kirsin kanssa. Saman ajan heidän yhteisenä työalueenaan ovat olleet Länsi-Ukrainan romanikylät.

Veikko Hekkala kertoo heidän työtään Ukrainan Romanien parissa käsittelevässä Fida-lehden jutussa, että romanikylissä sähköt ovat usein pitkiä aikoja poikki, kylmyys ja nälkä vaivaavat, bensaa ei ole eikä rahaa, jolla voisi ostaa ruokaa, jos kaupoissa sitä olisi.

"Apu tulee todelliseen tarpeeseen ja otetaan suurella kiitollisuudella vastaan", sanoo Veikko Hekkala.

Fida International eli Fida on suomalainen vuonna 1927 perustettu lähetys- ja kehitysyhteistyöjärjestö.

"Konsertti on osa Fidan Toivon kipinä -teemaa. Haluamme sytyttää yhdessä toivon kipinöitä ympärillemme", kertoo pastori Markus Keväänranta Kurikan Kotiseurakunnasta.

Ville Järvinen
Ville Järvinen