Helposti naimisiin

Aviopari

Kuva: Petri Kangas.

"Avioliittoon vihkiminen on aina hieno juttu, mutta hääjuhlien järjestäminen saa monet lykkäämään sitä", kertoo Nokian seurakunnan pastori Timo Uotila.

Tämän vuoksi seurakunta järjestää muutaman vuoden tauon jälkeen vihkimisten illan, jossa juhlan puitteista ei tarvitse huolehtia. Päiväksi valikoitui mukava numerosarja 24022024.

"Musiikki, kakkukahvit ja tarvittaessa todistajatkin järjestyvät seurakunnan puolesta, todistus toimitetusta avioliiton esteistä pitää olla mukana ja tietenkin sopiva ja itse valittu kumppani, kenen kanssa mennä naimisiin", nauraa Uotila.

Sovittuun aikaan kirkkoon, pappi juttelee lyhyesti pariskunnan kanssa, ja sitten toimitetaan vihkiminen. Kanttori soittaa urkuja, käytävää voi marssia, jos tuntuu siltä, ja puitteet ovat muutenkin arvokkaat ja tunnelmalliset. Eteenpäin pääsee jatkamaan noin puolessa tunnissa, ellei sitten halua poiketa Kanttorilassa kakkukahveilla läheistensä kanssa.

Sitoutumisen lämpöä, tunnelmaa, rakkautta, näitä odottaa Timo Uotila kollegojensa kanssa vihkimisten iltaan valmistautuessa.

Vihkimisten ilta Nokian kirkossa la 24.2. alkaen klo 18. Ilmoittautuminen seurakunnan nettisivuilla 22.1. alkaen.

Lisätietoja Timo-papilta.

Timo Uotila