Kirkon keskusteluapu päivystää koko kesän ajan

Kirkon keskusteluapu on tavoitettavissa koko kesän. Palvelun päivystäjinä toimivat kirkon koulutetut vapaaehtoiset ja työntekijät eri puolilla Suomea.

Kirkon keskusteluapuun voi ottaa yhteyttä, jos jokin asia painaa mieltä. Viime aikoina yleisimpiä keskustelunaiheita ovat olleet ihmissuhteet, arjen tilanteet, hyvinvointi ja sairaus. Lisäksi on puhuttu paljon yksinäisyydestä, uskosta, elämän merkityksestä ja etiikasta.

Apua on saatavilla puhelimitse, chatista, verkkopalvelusta ja kirjeitse. Keskustelut ovat aina luottamuksellisia ja nimettömiä. https://www.kirkonkeskusteluapua.fi/

Koulujen alkuun asti kirkon keskusteluavun palveleva puhelin päivystää sunnuntaista torstaihin klo 18–01. Perjantaisin sekä lauantaisin puhelinpäivystys on avoinna klo 18–03. Palvelevan puhelimen numero on 0400 221 180.

Palveleva chat päivystää maanantaista perjantaihin klo 16–20.

Palvelevan netin kautta yhteydenoton voi jättää mihin vuorokaudenaikaan tahansa. Vastauksen viestiin saa muutaman päivän kuluessa.

Kirjepalvelusta apua saa lähettämällä kirjeen osoitteeseen Palveleva kirje, PL 210, 00131 Helsinki. Jos viestiin haluaa vastauksen, tulee kirjeeseen liittää mukaan omat nimi- ja osoitetiedot.

2019-06-19 09:30:00.0