Seurakunnan varautuminen koronavirusta vastaan

Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL seuraa tilannetta Euroopan tautivirasto ECDC:n ja Maailman terveysjärjestön WHO:n kanssa ja välittää tuoreimmat tiedot taudin esiintymisestä sekä ohjeita mm. tartuntojen torjumiseksi ja matkustukseen.

Terveysviranomaiset johtavat varautumista. Terveysviranomaisilla on käytettävissään ajantasainen tieto sekä tarpeelliset valtuudet ja resurssit johtaa varautumista mahdolliseen pandemiaan ja sen hoitoon. Kirkon työnantajien ja työntekijöiden tulee seurata ja noudattaa terveysviranomaisten ohjeita ja määräyksiä. Nokian seurakunta seuraa viranomaistiedotteita ja toimii niiden mukaisesti.

Toistaiseksi seurakunnan kokoontumisia ei peruta, mutta seurakunnassa on mm. siirrytty tehostettuun siivoukseen ja käsidesipulloja sekä käsienpesu- ja yski oikein -julisteita on lisätty kiinteistöihin. Emme myöskään kättele tilaisuuksissa.

Thu Mar 12 11:11:00 EET 2020