Koronaviruksen vaikutukset seurakunnan toimintaan – päivitetty 29.4.2020

Suomi – myös Nokian seurakunta – on poikkeusoloissa koronavirustilanteen vuoksi. Valtioneuvoston ohjeiden mukaisesti viikkotoiminta ja tapahtumat ovat tauolla. Seurakunnan lakisääteinen toiminta; jumalanpalvelukset, kirkolliset toimitukset (kaste, vihkiminen, siunaaminen) ja diakonia järjestetään sovelletusti. Seurakunnan työntekijät ovat puhelimitse ja sähköisesti tavoitettavissa.

Kirkkoherranvirasto

Kirkkoherranvirasto on toistaiseksi suljettu.
Palvelut puhelimitse ja sähköpostilla aukioloaikoina:
maanantaisin klo 9–15,
tiistaisin klo 9–15,
keskiviikkoisin, torstaisin ja perjantaisin klo 9–13
numerossa 03 280 4111 tai
sähköpostitse nokian.kirkkoherranvirasto@evl.fi.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelukset lähetetään seurakunnan YouTube-kanavalla sunnuntaisin ja pyhäpäivinä klo 10. Jumalanpalvelukset eivät ole avoimia seurakuntalaisille vaan ne toimitetaan ilman kirkossa läsnä olevaa seurakuntaa. Jumalanpalveluksissa ei kerätä kolehtia. Kotona kokoontuva seurakunta voi halutessaan antaa taloudellisen lahjansa joko jumalanpalveluksessa ilmoitettavaan kohteeseen tai muihin keräyksiin.
Jumalanpalvelukset jäävät viikon ajaksi kanavalle katsottaviksi. YouTube-kanavalla on nähtävissä myös muita seurakunnan tallentamia videoita.

Nokian kirkko avoinna yksityisiä käyntejä varten

Nokian kirkko on avoinna yksityistä hiljentymistä ja keskustelua varten sunnuntaisin klo 10.45–12. Henkilökohtaisia keskusteluja varten paikalla on seurakunnan työntekijöitä. Kirkossa noudatetaan yleisiä turvallisuusmääräyksiä.

Kirkolliset toimitukset

Kirkolliset toimitukset hoidetaan poikkeusjärjestelyin turvallisuusmääräyksiä noudattaen. Toimituksiin liittyvistä yksityiskohdista sovitaan toimittavan papin kanssa. Pappien yhteystiedot.

Diakonia

Asiakastapaamisten sijaan asiakkaisiin ollaan yhteydessä puhelimitse tai sähköpostilla. Apua tarvitsevat ottavat paikalle tulemisen sijaan puhelimitse yhteyttä diakoniatyöntekijöihin. Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot.

Rippikoulut

Päivittyvät nuoriso- ja rippikoulutyön tiedotteet.

Keskusteluapu

Seurakunnan työntekijöihin voi olla yhteydessä puhelimitse ja sähköpostilla. Seurakunnan työntekijöiden yhteystiedot.

Sosiaalinen media

Nokian seurakunta on läsnä sosiaalisessa mediassa: Facebook, Instagram, Twitter, YouTube ja Sokeripaloja-blogi. Varhaiskasvatuksella, nuorisotyöllä ja diakonialla on omia kanavia, jotka löytyvät palveluiden hakutoiminnoilla.

2020-03-26 10:30:00.0