Mikko Lehtovaara asiantuntijan viransijaiseksi Tampereen tuomiokapituliin

Mikko Lehtovaara asiantuntijaksi tuomiokapituliin

Tampereen tuomiokapituli kutsui istunnossaan 16.12.2020 nuorisotyönohjaaja Mikko Lehtovaaran asiantuntijan (ohjaus ja kehittäminen) sijaisuuteen 1.1.2021 alkaen.

Marraskuussa Tampereen tuomiokapituli antoi asiantuntija, pastori Mikko Sulanderille viranhoitomääräyksen Tampereen Eteläisen seurakunnan kirkkoherran virkaan ajalle 1.1.2021–30.4.2021 ja myönsi hänelle virkavapautta kyseiselle ajalle. Tällä hetkellä viranhoitomääräys on annettu huhtikuun loppuun, mutta on mahdollista, että Eteläisen seurakunnan sijaisuus jatkuu tämän jälkeenkin. Kapitulin kehittämistyön turvaamiseksi viransijaisen virkamääräyksessä varauduttiin tähän sijaisuuden jatkumiseen.

Asiantuntijan viransijaisuus täytettiin kutsumenettelyllä, sillä tarve hyvin lyhyen sijaisuuden järjestämiseen tuli nopealla aikataululla.  Työyhteisöjen tukeminen ja tulevaisuuteen suuntautuminen vaativat työnohjauksellisia taitoja sekä mahdollisuutta toimia konsultatiivisissa tehtävissä. Lisäksi asiantuntijan tehtävässä tarvitaan kasvatuksen kentän tuntemista. Näillä hakukriteereillä tehtävään haastateltiin ja kutsuttiin Nokian seurakunnan nuorisotyönohjaaja Mikko Lehtovaara, joka tuntee kasvatuksen työalueen, erityisesti nuoriso- ja rippikoulutyön. Hän on kirkon työnohjaaja ja kirkon konsultti, jolla on myös kokemusta ohjaustyöstä, jota tehtävässä vaaditaan.

Wed Dec 16 14:54:11 EET 2020