Valoa Nokian kirkoilla

Jäälyhtyjä sydämen muodossa Nokian kirkon edustalla.

Sydämen muotoon laitetut jäälyhdyt ilahduttivat nokialaisia.

Nokian seurakunnan papistossa ideoitiin Valoa Nokialle -tapahtuma. Nokialaisia pyydettiin tuomaan Nokian kirkolle itsetekemänsä jäälyhty la 16.1.2021. Jäälyhtyjä tuli niin paljon, että niistä saatiin aseteltua rinteeseen Nokian valtatielle päin suuri sydän. Saadun palautteen perusteella tämä tulisydän toi nokialaisille iloa ja lohtua.

Nokia city -Facebooksivulle oli julkaistu kuva kirkon rinteestä tekstillä: "Ihan vaan, koska kaunis ja lohdullinen näky. Näkyy iltaisin kirkon edessä, kun pimeällä ajelee kotiin. Kiitos Nokian seurakunta! <3" Postaukseen on tullut yli 500 tykkäystä ja kommenteissa näytettiin peukkuja ja kommentoitiin mm. näin: "Ajattele, helppo ja halpa. Vaatii vain hyvän sydämen, vähän tahtotilaa ajatella laveammin."

Idea valon jakamisesta siirtyi myös kyläkirkoille, joista Pinsiön, Tottijärven ja Siuron kirkoilla sytytettiin tulet jää- ja lumilyhtyihin la 23.1.2021. Suoniemen kirkolla tapahtuma toteutuu seuraavana lauantaina 30.1.2021.

Mon Jan 25 10:57:22 EET 2021