Nokian seurakunnan nimissä perustettiin valeprofiili Facebookiin

Huijarit keskuudessamme

Kaikkiin yrityksiin ja yhteisöihin, kuten Nokian seurakunta, kohdistuu erilaisia huijaus- tai vahingoittamisyrityksiä. Maanantai-iltana 22.3.2021 Nokian seurakunnan nimissä perustettiin Facebookiin valeprofiili. Valeprofiilin suojissa huijari yritti urkkia ihmisten tietoja.

Valeprofiili on nyt estetty, kiitos ilmiantoja tehneiden ja asiasta muutenkin huolehtineiden. Teimme seurakunnan toimesta nopeasti ilmoituksen Facebookille, ja yhtälailla nopeasti Facebook poisti valeprofiilin.

Tällaisia toimia vastaan on hyvä muistilista. Pätee myös muiden yhteisöjen sivuilla.

• Nokian seurakunnan Facebook-sivu ei ikinä pyydä luovuttamaan henkilötietoja eikä rekisteröitymään mihinkään sivulle.
  • Arvonnoissa ilmoitamme aina Facebookissa julkisesti voittajan.
  • Jos joku ehtii antaa tietonsa valesivulle, tulee tehdä sähköinen rikosilmoitus poliisin nettisivuilla www.poliisi.fi.

2021-03-23 09:38:16.0