Nokian seurakunnan kappalaisen virkaan kahdeksan kelpoista hakijaa

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli julisti Nokian seurakunnan kappalaisen viran haettavaksi 17.2.2021. Hakuaika päättyi 19.3.2021. Kokouksessaan 13.4.2021 tuomiokapituli antoi lausunnon hakijoiden kelpoisuudesta. Hakuajan päättymiseen mennessä tuli yhdeksän hakemusta, joista tuomiokapituli päätti, että Aija Aurén, Maritta Hartikainen, Heli Kinisjärvi, Eikka Kähärä, Petri Lassila, Marja-Liisa Mäki, Juha Partanen ja Timo Waris ovat kelpoisia hakemaan kappalaisen virkaa.

Lausunnon saamisen jälkeen valintaprosessi siirtyy seurakunnalle. Nokian seurakunnan kirkkoneuvoston valitsema viisihenkinen valitsijaryhmä haastattelee alustavan aikataulun mukaan hakijat 26.4.–6.5.2021, jonka jälkeen ehdotus menee kirkkoneuvostoon valmisteltavaksi. Valinta pyritään tekemään kirkkovaltuustossa 9.6.2021. Kappalaisen virka täytetään 1.9.2021 lukien tai sopimuksen mukaan.

Nokian seurakunta odottaa uuden kappalaisen olevan vahva ja rohkea yhteisörakentaja. Työnäyn tulee olla ulospäin suuntautuva seurakunta, joka kutsuu nokialaisia yhteyteensä. Erityisesti nuorten ja työikäisten kohtaaminen on valitulle merkityksellistä ja luontevaa. Lisäksi seurakunta arvostaa hyviä viestintä- ja verkostoitumistaitoja.

Thu Apr 15 13:18:00 EEST 2021