Piispainkokous kokoontuu Kuusamossa 31.8.–1.9.2021

Suomen evankelis-luterilaisen kirkon piispainkokous järjestetään Oulun hiippakuntaan kuuluvassa Kuusamossa 31.8.–1.9.2021.

Asialistalla on muun muassa piispainkirjeisiin kuuluvan raamattupuheenvuoron tekstin viimeistely. Puheenvuoro hyväksytään lokakuun piispainkokouksessa, mutta julkaiseminen tapahtuu myöhemmin syksyllä.

Käsiteltävinä ovat myös avustukset Kansainvälisten ja ekumeenisten yhteyksien rahastosta sekä lausunto Kirkon tutkimuskeskuksen ja koulutuskeskuksen yhdistämiseen liittyvistä organisaatiomuutoksista ja henkilöjärjestelyistä. Lähetekeskustelussa on kirkolliskokouksen piispainkokoukselle lähettämä aloite rukouselämän vahvistamisesta.

Piispat keskustelevat myös, miten selkeytetään periaatteita, jotka koskevat järjestöjen järjestämiä rippikouluja.

2021-08-26 11:18:15.0