Nokian seurakunnan uusi seurakuntatalo rakennetaan Yrittäjäkadulle

Luonnos Yrittäjäkadulle tulevasta seurakuntatalosta.

Kirkkovaltuustolle esiteltiin Arkkitehtuuritoimisto Jaakko Nieminen Oy:n tekemä massoitteluluonnos, josta on nähtävissä, millainen uusi seurakuntatalo esimerkiksi voisi olla.

Nokian seurakunnan kirkkovaltuusto päätti kokouksessaan 24.3.2022 kirkkoneuvoston esityksen mukaisesti rakentaa uuden seurakuntatalon Yrittäjäkadulle, Prisman liikekiinteistöä vastapäätä. Päätös ei ollut yksimielinen vaan syntyi äänin 20–9, yhden äänestäessä tyhjää.

Kokouksessa käytettiin paljon puheenvuoroja sekä esityksen puolesta että sitä vastaan. Yhteinen näkemys puheenvuoroissa oli, että tarve rakentaa mahdollisimman nopealla aikataululla on suuri niin toiminnan kuin toimistotilojen vuoksi.

Entisen, jo puretun seurakuntakeskuksen ja Koskenmäen seurakuntatalon poistuttua käytöstä seurakunta on pystynyt järjestämään toimintaa olemassa olevissa tiloissa, joskin niiden käyden välillä riittämättömiksi. Seurakunnan työntekijöiden toimistotilat ovat olleet yli neljä vuotta seitsemässä eri paikassa.

Muita päätöksiä

Kirkkovaltuuston kokouksessa päätettiin myös siirtää kirkkoherra Lauri Salminen vakituiseen kappalaisen virkaan 1.4.2022 alkaen, hyväksyttiin viestintästrategia, luettavissa verkkosivustolla, ja asetettiin vaalilautakunta vuoden 2022 seurakuntavaaleihin. Vaalilautakuntaan valittiin puheenjohtajaksi Outi Nokso-Koivisto, jäseniksi Erkko Maalampi, Veijo Hynninen, Raija Nurminen, Osmo Kirstua ja varajäseniksi Jorma Kuoppala, Hannele Vaittinen, Vuokko Krannila, Terttu Mäkinen ja Kalervo Hänninen.

2022-03-25 12:53:00.0