Käntyt - nuorten aikuisten toimintaa Nokialla

Käntty on kummallinen sana. Yleisessä kielenkäytössä se voi tarkoittaa esimerkiksi leipää tai leivänpalaa. Nokian seurakunnan ”vanhat nuoret” tai ”nuoret aikuiset” kuitenkin nimesivät itsensä Käntyiksi, koska kokivat olevansa niin vanhoja.

Ajankohtaista

Käntytkin ovat tietenkin tervetulleita Notski-iltaan pe 18.8. klo 18-21 Urhattuun! Tänne ei tarvitse erikseen ilmoittautua. Lisätietoja Instasta.

Käntty on...

• Nokialla asuva tai ei asuva tai ennen Nokialla asunut tai muuten vaan mukaan tahtova
  • halukas osallistumaan Känttytoimintaan
  • 18-vuotias tai sitä vanhempi.

Muita ”pääsyvaatimuksia” ei siis tosiaankaan ole. Suurin osa Käntyistä on osallistunut jollakin tapaa Nokian seurakunnan isostoimintaan, mutta toiminta on avointa kaikille.

Känttytoiminta

Käntyt tapaavat toisiaan pääsääntöisesti kaksi tai kolme kertaa syys- ja kevätkaudella järjestettävissä Känttyilloissa. Tavaksi on vakiintunut pitää lyhyehkö ohjelmahetki, syödä hyvin ja saunoa (useimmiten). Ennen kotiinlähtöä on hiljennytty yhdessä Jumalan Sanan ja rukouksen äärelle.

Moni Käntty käy edelleen nuortenilloissa keskiviikkoisin. Myös Sinä olet sinne tervetullut!

Tampereella ja lähikunnissa asuvien kannattaa huomata myös, että Tampereen seurakuntien yhteydessä toimiva Uusi VersoLinkki avautuu uudessa välilehdessä järjestää monenlaista toimintaa ja kokoaa ihmisiä jumalanpalveluksiin.

Turussa vastaava juttu on PolkuLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Helsingissä taas on VerkostoLinkki avautuu uudessa välilehdessä