Jumalanpalveluksia televisiossa

Syyskuussa televisioidaan peräkkäisinä sunnuntaina kaksi mielenkiintoista jumalanpalvelusta.

Ensimmäisessä sunnuntaina 12.9. klo 10 TV 1:ssä esitettävässä jumalanpalveluksessa on aiheena sähköiset jumalanpalvelukset, joita on esitetty tänä vuonna 95 vuotta. Tampereen tuomiokirkossa saarnaa Tampereen piispa Matti Repo.

Jälkimmäinen lähetys sunnuntaina 19.9. klo 10 TV 1:ssä kuvataan kirkkomusiikkisymbosiumista Helsingin Johanneksenkirkosta. Juhlallisessa jumalanpalveluksessa on päivän teemaan sopien musiikki vahvasti esillä.

Su 12.9. klo 10 Yle TV1

Taivas välittää – Sähköiset jumalanpalvelukset 95 vuotta

Tampereen tuomiokirkossa saarnaa piispa Matti Repo. Musiikissa palvelee Tampere Cappella, joht. Markus Yli-Jokipii. Esa Toivola, urut. Liturgina Tiina Mononen. Yhteislähetys Yle Radio 1:n kanssa. Radiotoimittajana Elina Vaittinen.

Su 19.9. klo 10 Yle TV1

Juhlajumalanpalvelus pohjoismaisesta kirkkomusiikkisymposiumista

Helsingin Johanneksenkirkossa pidetään juhlallinen jumalanpalvelus, johon osallistuu laulajia kaikista Pohjoismaista. Liturgina toimivat kirkkoherra Johan Westerlund ja tuomiorovasti Marja Heltelä. Piispat Bo-Göran Åstrand ja Teemu Laajasalo saarnaavat ruotsiksi ja suomeksi. Musiikista vastaavat kuorot Schola Gothia (Ruotsi), Christiania Mannskor (Norja), ryhmä Dómkórinn í Reykjavík -kuorosta (Islanti) sekä puhallinkvintetti. Urkureina toimivat Dag-Ulrik Almqvist, Sixten Enlund, Niels Burgmann ja Morten Ladehoff.

2021-09-09 13:52:18.0